Търсещи машини (търсачки) и каталози (директории) анализ на възможностите за повишаване на позицията на уеб сайт-а
Повишаване на позицията на сайта в търсещите системи (търсачки) и каталози (директории) - анализ на възможностите
Регистрацията на сайта в търсещите машини и каталози е необходиме условие за постигане на ефективно взаимодействие с целевите аудитории. Търсещите системи, рейтингите и каталозите са основен канал, по който новите посетители попадат на сайта; за много отрасли посетителите, попаднали от търсещите системи (изключая каталозите и рейтингите), формират над 70% от общия трафик на сайта.
Очевидно е, че човек, избиращ един или друг продукт или услуга в Интернет, първо ще се обърне към търсещите машини. Известно, че болшинството потребители разглеждат най-много първите 2-3 страници с резултати от търсенето; затова началната позиция на сайта в търсещите системи и каталози е критично важна от гледна точка на маркетинговата ефективност на компанията. При това ефектът от успешната регистрация в търсещите системи има дългосрочен характер.